Gondolataink a közétkeztetésről - 4. rész
A bizalom hiánya
A menza rossz imidzséből adódóan a szülők nem bíznak az étkeztetést biztosító szolgáltatókban, nem hiszik el, hogy vannak olyan vállalkozók, akik nem csak a profitban érdekeltek, hanem valóban értéket szeretnének kiadni a kezükből.
Délután a gyermekek hazamennek, otthon szüleik felteszik a klasszikus kérdést: na és mi volt az iskolában? Aztán jön a következő kézenfekvő kérdés, mi volt az ebéd? A legtöbb szülőnek fontos, hogy az a szolgáltatás amit a megkeresett pénzéből kifizet és gyermeke nap mint nap igénybe veszi milyen minőségű.
És itt jön be a csavar. Mind voltunk gyerekek, pontosan tudjuk, hogy működik az agyuk ebben a korban. A legtöbb gyerek meg sem kóstol olyan ízeket, amiket nem ismer, nem látott már számtalanszor a különféle médiában. Sokan fiatal korban a pénz fogalmával sem igazán vannak tisztában, nem tudják mit jelent megdolgozni az anyagi javakért és ezáltal az a késztetés sincs bennük, hogy ezért valaki megdolgozott, legalább megkóstolom, milyen az íze. Azt is tudjuk, hogy gyermekek nem igazán tudnak különbséget tenni a „rossz étel” és a „nekem nem ízlik ez az étel” között. Számukra minden ismeretlen étel/íz automatikusan rossz még akkor is, ha az valójában nem rossz, csak egyszerűen nem találkoztak még vele. Egy fejlett ízérzékeléshez a kialakult személyiség elengedhetetlen, melyről gyermekeknél még értelemszerűen nem beszélhetünk. Itt jönnek be a képbe a szülők és a bizalom a szolgáltatók felé.
Nekünk, étkeztetőknek ebből a kampányból, ezekből a blog bejegyzésekből nem származik direkt profitunk, a legtöbb szülő ígyis-úgyis befizeti az ebédet, tehát nekünk elméletileg nem állna érdekünkben ezt „erőltetni”.
Mégis, szeretjük, ha munkánk értékelik, fogyasztóink nem muszájból veszik igénybe szolgáltatásunk. Nem szeretjük kidobálni az emberek kemény munkájával a bolygónk erőforrásaiból előállított ételt. Mi is szülők vagyunk, számunkra is éppoly fontos a felnövekvő generáció egészségessége és jólléte.
Ezért kérjük önöket, hogy bízzanak bennünk, étkeztetőkben, nézzenek a tények mögé, vizsgálják meg a gyüjtött információkat más aspektusból is, kérjük ne fogadják el, hogy „rossz a menza” bizonyítékok nélkül.
A jövő tanévtől a bizalom növelése és az általános tévhitek eloszlatása céljából be fogunk indítani egy kóstolókampányt, melynek keretein belül a szülők, akiknek gyermeke az általunk ellátott intézmények valamelyikébe jár/tanul előzetes egyeztetés és a honlapon történő feliratkozás útján bejöhetnek étkezdénkbe és megkóstolhatják az aznapi menüt. A részleteket valamikor a nyári szünet folyamán fogjuk kommunikációs csatornáinkon (weblap, facebook, szórólap) közölni, addig is figyeljék tevékenységünket, olvassák cikkeinket és kövessenek minket bizalommal!
hozzászólások ()
Ha mégsem szeretnéd, hogy megjelenjen, írj nekünk és pár napon belül válaszolunk rá.